empo

Alla inlägg under november 2010

Av Emelie - 29 november 2010 19:37

Idag har jag och Elin julpysslat lite, vi har gjort våra egna julkort. Det finns massor av fina saker på panduro, såg även att de hade så man kunde göra sina egna presentaskar som var jättefina. Så det får bli nästa projekt : )


  

  

Så här blev korten!  

Av Emelie - 28 november 2010 18:26

Tagit mig en tur på stan med Sandra idag, det är ju skyltsöndag så det var mycket folk i affärerna.. Men köpte mig en yogamatta så jag kan ha min egen när jag ska på body balance : ) Den var jättefin med rosa på ena sidan och mörkgrå på den andra.


                     



Av Emelie - 27 november 2010 17:54

Haft besök av lillasyster med pojkvän, så vi har fikat med kladdkaksmuffins och tjuvtänt adventsljusstaken..


  

Av Emelie - 26 november 2010 18:04

Nu har jag ställt fram våra stjärnor, adventsstake och några tomtar så nu är vi redo för advent. Sitter och väntar på älskling som hämtar pizza, dags för fredagsmys : )


  

  



Av Emelie - 25 november 2010 20:04

Så besviken jag blev idag när jag skulle åka och köpa den fina adventsljusstaken och så var den slut.. Får kolla om jag hittar någon liknande i samma storlek någon annanstans. Funderar på att plocka fram lite julsaker imorgon, är ju så himla mysigt : ) Så ska jag och Elin julpyssla och göra våra egna julkort någon dag : )


                                


                                

                       Bilder från panduro, där det finns massor av julpyssel...






Av Emelie - 23 november 2010 21:45

Jag är lite sugen på en ny adventsljusstake, de är så fina de i vitt trä formade som ett hjärta. Men det finns ju så mycket fint som man vill ha nu när det snart är jul, affärerna är fullproppade med fina julsaker : )


                              

Denna fast med lampor istället för stearinljus.

Av Emelie - 22 november 2010 18:15

Supergott recept:


500g Fläskfile´

1-2 Schalottenlökar

3-4 champinjoner 

1 vitlöksklyfta

1 msk fransk senap

2 tsk Soja

1 köttbuljongtärning

0,5-1 dl Vitt vin (matlagningsvin)

2-3 dl Vispgrädde


Skär köttet i 1-2cm tjocka skivor, salta och peppra (svartpeppar). Stek sedan köttet, och häll sedan i och fräs på lök, champinjoner och pressad vitlök tillsammans med köttet. Tillsätt sedan fransk senap, soja, köttbuljong och till sist vin. Sedan häller man på grädde, salt,peppar(svartpeppar) och dragon. Låt sedan koka för att ta bort den starka vinsmaken och alkoholen. Servera sedan tillsammans med klyftpotatis eller potatisgratäng.


  

  


Av Emelie - 21 november 2010 17:31

Blev bio med Sandra idag, Harry Potter 7.. Perfekt på en trist och grå söndag : ) 


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards